Skip to content

Jongerenmerken in identiteitscrisis

Wat iedereen moet weten die jongeren als doelgroep heeft.

Merken proberen massaal jongeren aan zich te binden. Wie de jeugd heeft, heeft tenslotte de toekomst. Helaas zijn jonge doelgroepen vaak ongrijpbaar: jongerencultuur is veranderlijk en enorm divers. In deze masterclass onderzoeken we wat het tegenwoordig betekent om een jongerenmerk te zijn en op welke manieren jouw organisatie een betekenisvolle band met haar jonge doelgroepen kan smeden. Aan de hand van succesvolle – en minder succesvolle – voorbeelden verduidelijken we de rol van merken binnen het proces van identiteitsontwikkeling van jongeren en geven we richting aan jouw jongerenstrategie.

Hulp nodig? Neem contact op met Nadine

Wat kun je verwachten?
In deze sessie kijken we met een kritische blik naar de groeiende ambitie van organisaties om een jongerenmerk te zijn. Merken spelen absoluut een belangrijke rol in de levens van jongeren. Met de keuzes voor specifieke merken geven jongeren invulling aan wie ze zijn en tonen ze dat aan anderen. Een geslaagd jongerenmerk is daarom altijd onderdeel van de identiteit van haar jonge doelgroep, maar is dit bereikbaar voor elke organisatie? Waar liggen de mogelijkheden voor een verbinding met jongeren op identiteitsniveau wanneer jouw producten, diensten én doelen in de praktijk ver van de interesses en overtuigingen van jongeren afstaan? Is het wel realistisch om als verzekeringsmaatschappij, goed doel of onderwijsinstelling te streven naar de status van ‘hippe’ jonge lifestylemerken zoals Patta en Daily Paper? In deze sessie herschrijven we samen met de deelnemers wat het betekent om een jongerenmerk te zijn en definiëren we wat organisaties vanuit de eigen missie en doelen écht kunnen betekenen voor jonge doelgroepen.

Wil je eerst meer lezen? Lees dan dit artikel van Rutger van den Berg op Frankwatching.

Voor wie

Merkstrategen, marketeers en brandmanagers

Vorm

Masterclass – 150 minuten Online en offline variant

Deelnemers

Afhankelijk van de vorm

Prijs

€ 1.500,- ex BTW

Wat levert het op?

• Na afloop van deze sessie heb je meer inzicht in de rol die merken spelen in de identiteitsontwikkeling van jongeren.
• Je begrijpt op welke behoefteniveau jij als merk een duurzame verbinding met jongeren kunt maken.
• Je hebt concrete handvatten voor het aanscherpen van jouw jongerenstrategie.

 

Heb je interesse?

Heb je interesse in dit aanbod voor jouw organisatie? Vul hiernaast je gegevens in. Dan nemen we snel contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Meer informatie over de training