Skip to content

Basisopleiding: jongeren als doelgroep

Wat iedereen moet weten die jongeren als doelgroep heeft.

18 en 25 augustus 2021 – Er zijn zo’n 3 miljoen jongeren tussen de 10 en 25 jaar. Welke jongeren vormen jouw jonge doelgroep? Vanuit de belevingswereld van jongeren ga je samen met een kleine groep andere professionals deze vraag beantwoorden. Na deze opleiding begrijp je veel beter wie jouw jonge doelgroep echt is, kan je de juiste selectie maken in relatie tot je doel en heb je een strategische basis staan.

Hulp nodig? Neem contact op met Nadine

Wat kun je verwachten?
18 en 25 augustus 2021 – Er zijn zo’n 3 miljoen jongeren tussen de 10 en 25 jaar. Welke jongeren vormen jouw jonge doelgroep? Vanuit de belevingswereld van jongeren ga je samen met een kleine groep andere professionals deze vraag beantwoorden. Na deze opleiding begrijp je veel beter wie jouw jonge doelgroep echt is, kan je de juiste selectie maken in relatie tot je doel en heb je een strategische basis staan

Je verdiept je o.a. in het puberbrein, hun proces van identiteitsontwikkeling, generatiekenmerken en verkent de invloed van het milieu waarin ze opgroeien. Deze kennis van vormende krachten in het leven van jongeren is een voorwaarde om jongeren als doelgroep te doorgronden én te raken. We baseren ons hierbij op jongerenonderzoek, wetenschappelijke expertise en 20 jaar ervaring van ons bureau.

De opleiding bestaat uit twee online ochtendsessies op 18 en 25 augustus. Na afloop plannen we een persoonlijk consult via Zoom om openstaande vragen te beantwoorden als je in de praktijk aan de slag bent. Naast het werkmateriaal ontvang je ook het 80 pagina’s tellende e-book over Gen Z of Generatie Zelf zoals wij ze noemen.

Leuke nieuwe inzichten opgedaan over jongerenculturen en nieuwe terminologie. Bovendien is de positieve en enthousiaste houding van de trainers zeker online ook van doorslaggevende betekenis om de energie/ inspiratie hoog te houden. Je zit toch maar thuis alleen achter je schermpje.”

Riël Lamur, Adviseur Onderwijsmarketing, Universiteit Utrecht

Het is een gedegen opleiding, er zit veel theoretische basis in. De manier waarop jullie het benaderen biedt inspiratie, net als de verwerkingsopdrachten. Die geven de kans tot nadenken, interpreteren en verwerken. 

Manon Schrijnemaekers, Adviseur Instroom en aansluiting techniek, Windesheim 

Voor wie

In principe voor iedereen die jongeren als doelgroep heeft. Zoals: marketeers, communicatieprofessionals, HR-professionals, en beleidsmakers

Vorm

Twee online sessies van 3 uur (18 en 25 augustus) Start 09:00 en einde 12:00 Individueel consult via Zoom Incl. werkmateriaal en e-book Generatie Zelf (80 pagina’s)

Deelnemers

6-10 deelnemers

Prijs

€ 495,- ex. BTW

Wat levert het op?

  • Kennis en begrip over wat jongeren anders maakt dan volwassenen
  • Het verschil tussen generaties en jong zijn in het algemeen
  • Inzicht in de invloedsferen van jongeren
  • Definitie van jongeren als jouw doelgroep
  • Uitwisseling met vakgenoten bij andere organisaties.

Heb je interesse?

Heb je interesse in dit aanbod voor jouw organisatie? Vul hiernaast je gegevens in. Dan nemen we snel contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Meer informatie over de training